in ons zwembad zit af en toe een akelig beestje het lijkt op een teek en kan zeer goed zwemmen wie weet wat het is het heeft ook vleugels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
5.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een foto er bij kunnen wij hier antwoord geven op jouw vraag, nu is het alleen giswerk wat het kan zijn.
Amadea
11 jaar geleden
In welk opzicht is het beestje akelig? Ziet het er eng uit, of worden jullie erdoor gestoken of gebeten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan zo goed als (bijna) elk (zwemmend) insect voorkomend in Nederland zijn. Je hebt het over vleugels dus het is in elk geval geen teek. Heb je chloor in je zwembad? Dan kan geen insect er overleven. Waarschijnlijk is het een insect die in het water is gevallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het is geen insect dat in het water is gevallen, want ze zwemmen erin, en ja er zit cloor in het zwembad, foto is moeilijk omdat hij zo snel is en hij is akelig omdat hij grote ogen heeft en zich verbergt als hij je ziet, komen vaak met meerdere te gelijk, alleen iemand die een zwembad heeft kan weten wat het is, hoor van andere mensen ook dat ze er last van hebben. maar weten ook niet wat het is. of hij steekt of bijt weet ik niet want ik ga er niet in als ik ze zie. Zal proberen een foto te maken als we er een gevangen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet nu wat het is, het is een bruine duiker, familie van de watertorren.

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je last hebt van een geel gerande watertor.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geelgerande_watertor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Ja, die komen steeds weer terug!