Hoe vaak mag er tijdens het EK gewisseld worden?

Ik vroeg mij af hoe vaak er tijdens het EK spelers elkaar mogen wisselen. Stel dat je dus op de reservebank plaatsneemt, is er dan überhaupt een kans dat je nog een de beurt komt?

2.2K

Antwoorden (1)

Update 31 maart 2021: het is nu helemaal zeker, er mag vijf keer gewisseld worden op het EK 2021. Dit meldt de UEFA nadat de spelregels nu officieel veranderd zijn. De reden dat het aantal wisselmogelijkheden is uitgebreid is vanwege het overvolle speelschema dit seizoen. Dit komt weer omdat veel wedstrijden zijn opgeschoven na het stilliggen van de competities van het coronavirus.