Afvallen: Crosstrainer of Loopband?

Ik vraag me af wat een beter apparaat is om sneller meer calorieën te verbranden om vet te verliezen; de crosstrainer of toch de loopband?

Het lijkt mij dat je bij de loopband je gewrichten meer belast omdat je telkens op die band 'stuitert' met je voeten, dus dat dat belastender is voor je enkels enzo.

Maar welk apparaat is effectiever om sneller meer calorieën te verbranden?

Weet jij het antwoord?

/2500

bij de crosstrainer belast je inderdaad je gewrichten minder. verder vind ik het bij een crosstrainer makkelijker om het langer vol te houden, omdat je, als je even niet oplet, niet het gevaar hebt, dat je er achter af kiepert. wat betreft afvallen. om vet effectief te verbranden moet je trainen binnen een bepaalde hartslagzone. om in die zone te blijven moet je trainen met een bepaalde intensiteit. deze intensiteit kan op beide apparaten gehaald worden. wat dat betreft maakt het dus niet uit welk apparaat je kiest. kies dus gewoon de oefening die je het leukst vindt, dan raak je er het minst snel op uit gekeken.

Als je snel af wilt vallen en strakker wilt worden, kies dan voor de combinatie krachttraining en cardio. Voer hierbij altijd eerst je krachtcircuit uit en sluit af met een cardiosessie van ongeveer 30 minuten. De personal trainers in je sportschool kunnen je hierin ook goed adviseren. Toegevoegd na 1 minuut: www.bodyrock.tv geeft je ook een full-body workout waarmee je snel af kunt vallen zonder dat je gebruik hoeft te maken van (saaie) cardio-apparaten

Het is van belang een onderscheid te maken tussen enerzijds "sneller meer calorieën te verbranden" en anderzijds effectief af te vallen. Ik vermoed dat je doel is om effectief en blijvend af te vallen. Laat ik je dan dit vertellen: grote kans dat je dit d.m.v. sporten niet bereikt! We worden namelijk allemaal gek gemaakt en de sportschool ingejaagd, maar uit onderzoek blijkt dat dit geen enkele zin heeft, tenzij je al veel gesport hebt voordat je overgewicht kreeg. Ook blijkt dat wanneer je gesport hebt, je de rest van de dag minder doet. Ieder mens heeft een bepaalde hoeveelheid energie om zijn normale dagelijkse activiteiten uit te kunnen voeren, exclusief het sporten. Wanneer je echter gesport hebt, is je energie voor de rest van de dag nagenoeg opgebruikt. Je lichaam reageert hierop en schakelt over naar een lagere activiteitsmodus. Hierdoor voel je je de rest van de dag sloom, moe en futloos en beweeg je nagenoeg niet meer. Wat wel werkt is onder andere op zeer lage intensiteit bewegen. Hoe doe je dat? Door boodschappen te doen, stofzuigen, fietsen, tuinieren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100