Hoe verklaar je het verschil van kwaliteit tussen de engelse premier legeau en het spaanse primera division...

Als je vanavond de wedstrijd Liverpool-Real madrid heb gezien begrijp je wat ik bedoel.
Real madrid 'was' toch altijd een kans hebber om de chamions legeau te winnen. De laatste jaren maken alleen de engelse clubs; Manchester-United, Liverpool, Arsenal en Chelsea de meeste kans op de beker.
Je ziet echt een groei in kwaliteit in de premier legeau. Ik heb er geen verklaring voor.
Jullie wel?

Bvd

"De ene aanval was nog mooier dan de andere. Daarbij hadden Kuyt en Babel ook nog eens een grote inbreng. Het duo was goed voor twee assists. Kuyt liet Torres de 1-0 maken, Babel legde kort na rust de bal klaar voor de voeten van Steven Gerrard (3-0), die eerder uit een (omstreden) penalty ook al nummer twee voor Liverpool had gemaakt. Dankzij doelman Casillas werd de schade bij Real niet groter.

http://www.sportwereld.nl/voetbal/championsleague/3064952/Liverpool_heerst_in_Europa.html

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Geld (in positieve en negatieve zin), passie, publiek en krachttraining
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat het toch te maken heeft met geld bij de meeste club zit een man met geld en daardoor wil iedere goede voetballer graag bij een engelse top ploeg spelen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet zo zeer of het verschil in de competitie zit. Dit omdat Liverpool gewoon erg sterk was. Als je naar twee teams kijkt vind ik niet dat je kan zeggen dat die teams meteen de hele competitie van hun eigen land vertegenwoordigen qua niveau.

Het heeft denk ik meer te maken met het soort spel dat in landen gespeeld wordt. Engeland is een land van aanvallen en snel voetbal en de Spanjaarden zijn vooral technisch maar staan niet bekend om hun snelheid in het spel.

Gisteren was vooral het grote verschil dat de Engelsen gevaarlijk waren in de counter en de Spanjaarden veel minder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geld en sfeer. In Engeland kan je investeren en de sfeer van de Engelsen is een v/d beste.