Hoe kan ik mijn snelheid trainen?

Hiermee bedoel ik vooral sprintsnelheid. ik zit op voetbal en ik zou graag mijn snelheid willen trainen. hoe kan ik dat het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk eerst dat je echt een goeie conditie moet hebben, en daarna sprinttechniek leren.

Allereerst moet je conditie hebben ook ligt het vaak aan je meegekregen snelheid want zoals je kunt zien is niet iedereen snel. het enigste wat je kunt doen is blijven rennen en sprinten. gewoon rennen waneer je de tijd hebt.

Wil jij je maximale snelheid trainen is een kwestie van. Elke ochtend zo hard je kunnen door het park heen sprinten. Op gegeven moment zul je steeds harder sprinten. Voor voetbal heb je ook een goede conditie nodig. Je bent de hele tijd in beweging, en af en toe moet je eens een snelle sprint naar de bal maken. In dat geval zou ik zeggen. Elke ochtend in het park 10minuten joggen, daarna 5minuten sprinten, 10minuten joggen, 5minuten sprint enz. Gewoon zolang doorgaan tot het echt pijn doet, dan pas bereik je iets. Ga niet te ver. Luister naar je lichaam, maar daag je lichaam wel uit. Hoelang je moet trainen kunnen wij niet bepalen, jij kent jou lichaam het beste. Probeer wel elke week minimaal 1 prestatie te behalen.

bij onze atletiek-groep is het belangrijk om je lichaam onder controle te houden en daarvoor zijn spieren nodig en volgens mij zijn je buikspieren (een van) je belangrijkste spieren tijdens het sprinten. Bij atletiek is je houding tijdens het lopen belangrijk. Ik weet niet in hoeverre dit belangrijk is voor het sprinten bij voetbal, maar dat ter zijde. een paar begrippen: -'heup hoog' ('heup naar voren') , dit is ongeveer het tegenovergestelde van je kont naar achter. als je (in stilstand) je kont naar achtere doet (en je buik en bovenlichaam naar voren) merk je dat je buikspieren niet aangespannen zijn. Dit is dus een foute houding. Bij het aanspannen van je buikspieren gaat je kont als het goed is minder ver naar achteren en dat verbetert je houding tijdens het sprinten. -'hoog lopen', dit betekent eigenlijk niet dat je tijdens het lopen met je voeten zo snel mogelijk op de grond stampt om zo snel mogelijk te sprinten. Span je buikspieren aan waardoor je houding verbetert. Sprint rechtop en probeer om eigenlijk alleen met de voorkant van je voeten de grond te raken. Het komt er op neer dat je hakken (op topsnelheid!) de grond beslist niet raken! Dit doe je door je lichaam uit te strekken en je buikspieren aan te spannen. Houd je schouders laag en ontspannen. Ik heb gehoord dat professionele sprinters bij atletiek (100meter en 200meter sprint) de hele sprint van start tot finish hun buikspieren aanspannen met als doel om zo de been frequentie hoog te houden en om daarmee zo snel mogelijk te sprinten. Ik hoop dat dit een beetje helpt. Deze uitleg geldt eigenlijk voornamelijk voor het sprinten bij atletiek en ik weet niet in hoeverre dit belangrijk is voor voetballers. Je zou het beste als eerste je buikspieren kunnen trainen. De techniek om sneller te lopen is moeilijk om via deze tekst over te brengen. Kijk misschien of er een atletiek vereniging in de buurt is en vraag of je misschien een keertje kunt meetrainen of vraag om wat technische tips. Suc6

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100