Hoe loop ik zo snel mogelijk nieuwe schoenen in?

Ik heb net een paar nieuwe sportschoenen gekocht maar ik heb vanavond om 20:00u een wedstrijd.
Ze zijn nog een beetje stroef omdat ze nieuw zijn dus, maar wat is de beste manier om ze al vast iets soepeler te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon dragen. En neem je oude schoenen ook mee, dan kun je wisselen in de rust

Antwoorden (9)

Door ze te dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min! Door de schoenen te dragen loop je ze in. Het is naast de beste manier ook de enige in zon korte tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gevaar is dat je al voor de wedstrijd blaren hebt....
Ga er een uurtje in trainen. Niet al te hard, je moet genoeg energie overhouden en geen blaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn nieuw dus je kan ze thuis inlopen en dan ben je al 3 uur verder ongeveer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan trekken in het water dompelen en laten drogen aan je voeten mits ze natuurlijk van leer zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en vervolgens met natte schoenen wedstrijd spelen:$ hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoef ze niet drijfnat te maken .maar leer wordt nu een maal soepeler als het vochtig is kijk maar naar een zeem droog is het stug nat verschrikkelijk soepel
Als je ze nu aan doet weet je zeker dat je voeten strax heel zeer doen. Denk dat je te laat bent met inlopen, dus ik zou voor andere schoenen gaan.
Of deze pas aantrekken net voor je ze nodog hebt.
En daarna elke dag even aan om ze in te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loop wat rond in je tuin, tot dat je voelt dat ze soepel zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja je hebt al goede tips !! Ja je bent te laat ! Maar wat nu ! Aan trekken , de föhn op de wat stroeve plekken blazen , pas op niet te lang (smelten of beschadigen ) anders worden het pantoffels en wil je ze niet meer uit .:) deze truc werkt ook met skie schoenen enz. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga een stukje hardlopen(Mijn idee)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst je schoenen met leervet of schoensmeer insmeren en dit even goed laten intrekken.

Schoenen aantrekken en met schoenen en al in een bak water gaan staan.

Na c.a. vijf minuten in je kletsnatte schoenen een uurtje gaan wandelen en als ze droog zijn die schoenen tòch nog even aanhouden.

Daarna zitten ze als gegoten bij je.. ik heb het zelf ook ooit eens bij de hand gehad en bij mij het werkte perfect.

Groet,

Ton