mag je fitnissen terwijl je 15 bent?

Ik ben 15 en wil graag fitnissen. (Loopband, pilates)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Ja tuurlijk!, ik ben zelf 16 en was op mijn 14e begonnen met fitnessen dus succes :]!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag of het slim is als je op deze leeftijd al aan fitness doet is niet leeftijdgebonden maar hangt af van de vraag of je nog in de groei bent. Is dit het geval is het onverstandig om sommige apparaten te gebruiken. Je spieren worden hierdoor namelijk korter wat de groei negatief kan beïnvloeden. Cardio-apparaten kun je natuurlijk wel altijd doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de loopband kan geen kwaad.. Gewoon doen, maar natuurlijk nog niet aan de hele zware gewichten beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals eerder gemeld, je kunt gerust cardio gaan doen (pilates, hardlopen etc). Bij krachttraining is het verstandig niet te fanatiek te gaan trainen.
Vraag dat anders bij een goede sportschool of je begeleiding kan krijgen en een op maat gemaakte sportschema te laten maken.
Ik heb een aardige site / bron gevonden waar eea wordt verteld over jeugd en krachttraining.
Succes.