Wat is het verschil tussen binnensportschoenen en buitensportschoenen?

Ik sport tijdens badminton met de schoenen die ik gebruikte toen ik nog op tennis zat. Ik gebruikte ze dus voor buiten. Het zijn sportschoenen met een witte vlakke bodem met allemaal rondjes als profiel.
Iemand merkte bij badminton op dat ik met buitensportschoenen loop en dat ik beter binnensportschoenen kan kopen. Ik merkte inderdaad toen dat anderen sportschoenen droegen met een (licht)bruine zool.
Nu heb ik sportschoenen met een bruine zool gekocht, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ze nu perse binnensportschoenen zijn en ik weet ook niet waarom ik ze eigenlijk heb gekocht en wat het verschil is tussen deze nieuwe en de oude sportschoenen.
Dus hoe zit het precies? (Waarom) maakt een bruine zool verschil? Is er überhaupt een (echt) verschil tussen binnensportschoenen en buitensportschoenen?

Toegevoegd na 1 week:
Met sportschoen met bruine zool bedoel ik zo een: www.google.com/imgres?q=sportschoen&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&biw=1280&bih=796&tbm=isch&tbnid=dHq_At28PBsr3M:&imgrefurl=http://www.quizlet.nl/quiz/321074/welke-schoenen-lijk-jij/results.php&docid=4TLdxTx-z7LOOM&imgurl=http://www.scapino.nl/data/producten/IX/IX-056-2539-84.jpg&w=660&h=390&ei=O3FkT9iFFMKEhQfN4eGVCA&zoom=1 . Is dit nou een binnensportschoen?
Is gladheid het enige verschil? Lazman zegt i.t.t. tot Jalin dat binnenschoenen juist minder glad zijn. Als ik zelf vergelijk zou ik idd. zeggen dat het minder glad is..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
14K

Antwoorden (3)

Met Buitensportschoenen kan je uitglijden en sporen achterlaten op de vloer van de zaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen heb je voor iedere sport andere schoenen, voor volleybal zelfs meerder voor b.v. een aanvaller of spelverdeler. Verder wil men graag dat in een zaal geen zwartte strepen op de vloer krijgt en als laatste wil men dat je niet met vuile buitenschoenen de zaal speelt.

Toegevoegd na 2 minuten:
M.a.w. Behalve voor het vervuilen van de zaal vloer, moet je alleen opletten welke sport je beoefend en wat je zelf lekker vind zitten/spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil zit in de zool , omdat je bij zaal sporten op een stroeve ondergrond speelt belast je de spieren veel meer dan als je op een rulle / gras ondergrond buiten speelt. Bij buiten schoenen zijn er ook weer verschillen maar dat heeft weer te maken met welke tak van sport je bezig bent. Het profiel van hardloop schoenen op zand paden is weer heel anders dan op de weg, ook de demping van de schoen op de weg is weer anders dan die op zand. Tennis schoenen op graffel hebben een profiel om grip te hebben en beheerst te kunnen glijden op de ondergrond. In de zaal zal deze remmende werking erger worden omdat glijden in de zaal al moeilijk is, dus veel meer belasting op de spieren en je knieen dat als gevolg zal hebben behoorlijke blessures, dus nooit met buiten schoenen op een zaal vloer gaan spelen. Kijk je onder de schoenen die speciaal voor zaalsporten zijn zal je zien dat het profiel veel minder is dan die van buitenschoenen, je moet namelijk wat kunnen glijden anders krijg je behoorlijke klappen op te vangen op je spieren, ook zal je zien dat er draaipunten onder de zaalschoen zitten dit is om beter te kunnen draaien op de bal van de voet. Dit zijn ronde stippen met weinig profiel zodat ze beter glijden over de stroeve zaalvloer. Wil je meer weten over sportschoenen dan moet je maar eens naar een speciaalzaak gaan en laat je adviseren welke schoen je nodig hebt voor welke sport. Ik vind het in elk geval heel belangrijk dat je de juiste schoen hebt bij de juiste sport om blessures te voorkomen die niet noodzakelijk zijn en ook nog eens voor later problemen kunnen blijven geven. Je hebt wel 2 knieen maar als je er een van kapot maakt op jonge leeftijd heb je de rest van je leven er goed last van. Sporten is gezond maar doe het verstandig.