Ik heb sinds juli 2011 een jaarcontract bij een sportschool. Kan ik die met de nieuwe wet afmelden? Ik kan het namelijk niet meer betalen ivm studie.

Omdat er een nieuwe wet is wil ik het graag weten. Ik betaal 25,- per maand sinds juli. Ik wil het echt heel graag afmelden want ik kan het gewoon echt niet meer betalen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (6)

In de voorwaarden van een jaarcontract staan aangegeven welke voorwaarden er zijn ivm opzegging. Vaak is het het geval dat er 1 maand opzegtermijn aan vast zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent een jaarcontract aangegaan.
Ná dit -eerste- jaar kan je per maand opzeggen. De nieuwe wet voorziet dat er niet meer automatisch met een vol jaar wordt verlengd: na je contractperiode kan per maand worden opgezegd.
Helaas maar een goed leermoment voor de toekomst: ben voorzichtig met langlopende financiële verplichtingen...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yup, helemaal correct...
de wet gaat pas in met nieuw opgestelde contracten. Dit houd voor jou in dat je het contract moet uitdienen en als het contract verlengt dient te worden kan je er onder uit.
12 jaar geleden
Nee, dat gaat voor jou dan nog niet op. Als je echter hard kunt maken/kunt bewijzen dat jij het echt niet meer kunt betalen, misschien kun je dan proberen om met ze te praten, dan zal je denk ik echter wel op papier moeten kunnen bewijzen dat het kan. Nogmaals, ze zijn je dan nog niets verplicht maar misschien dat ze de hand over het hart strijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan wettelijk pas opzeggen per 1 aug. 2012 en dan met een opzegtermijn van 1 maand. Je zit er dus officieel tot 1 sept. aan vast. Als je het management in een open gesprek kan overtuigen tot voortijdige beeindiging is dat de beste aanpak. Zij zitten ook niet te wachten op een wanbetaler die uiteindelijk alleen maar kosten met zich meebrengt omdat die uiteindelijk een kale kip bleek die niet te plukken was. Als ze daar niet mee accoord gaan kan je altijd proberen een opschorting te vragen van je lidmaatschap. Daarmee komt het voorlopig stil te staan en wordt het later, bv. een jaar, weer actief. dan heb je het probleem in ieder geval voor de korte termijn opgelost en kom je misschien niet in grotere problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het nog niet goedgekeurd door de eerste kamer