Welke schoen is beter voor beginners: De Nike Lunarglide 5+ of de Nike flyknit lunar1+?

Ik wil graag het hardlopen weer oppakken. Ik heb twee keer eerder hardgelopen maar ben toen gestopt doordat ik de kans had om bij een andere sport hoger te gaan spelen. Met deze sport ben ik weer gestopt (alweer een jaar terug) en Ik heb in de zomervakantie veel hardgelopen toen ik veel vrije tijd had. Maar dat is inmiddels ook al weer 4 maanden terug. Ik zou mezelf dus wel een beginner noemen, aangezien ik al een tijd niet heb gelopen. Nu twijfel ik tussen de Nike Lunarglide 5+ of de Nike flyknit lunar1+ Ik heb in mijn gewone schoenen wel steunzolen, dus wat ondersteuning kan ik wel gebruiken. Ik ben trouwens 16 jaar, een meisje en ik weeg rond de 60 kilo.

Alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Of een schoen goed voor je is, is eerder afhankelijk van hoe je bent (gewicht, pronounctie, breedte voet) en hoe je ze gebruikt (veldloop, buiten, op een baan), dan of je al jaren loopt of net begint.
Het is eigenlijk onmogelijk om te zeggen welke van de twee het beste is. Het kan best zijn dat ze het geen van beiden zijn (Nike is voor mij bijvoorbeel veel te breed als de lengte oke is).
Bij de aankoop van een sportschoen is het belangrijk dat je ze past en even op loopt, je schoenen zijn immers je belangrijkste uitrusting tijdens het lopen. Uit je vraag maak ik op dat je weinig verstand hebt van hardloopschoenen, dus mijn advies is; ga naar een hardloopwinkel (Bv Runners World). Daar kijken ze ook naar hoe je loopt en kunnen ze je een goede schoen adviseren (meestal hebben ze een paar opties). Wie weet zit een van deze Nikes er ook bij. Dan is het mogelijk om een goede keuze te maken.