Wanneer mag ik iemand de toegang tot de sportschool ontzeggen?

Mag dat als iemand anorexia heeft en wel ondergewicht, maar niet levensbedreigend is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijke kwestie... Ik heb zelf anorexia gehad en ben altijd blijven sporten, ook al werd het afgeraden door de dokter.

Antwoorden (3)

Het is lastig en kwetsend om iemand te weigeren.
Iemand met heel veel overgewicht kan natuurlijk ook een bedreigende situatie vormen.

desalniettemin ben je wel verantwoordelijk als sportschool houder (het ondertekenen van een verklaring dat je afziet van de verantwoordelijkheid is daarmee niet voldoende).
Je betaald bij de sportschool immers ook voor een expertadvies.
Je kan kiezen dit risico niet te nemen. En uitleg daarbij geven. Jij vind het niet verantwoord en doe dit dus ook niet.

Een betere optie is natuurlijk sporten onder extra begeleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het verstand is om als je bij een bedrijfs overkoepelend organisatie aangesloten bent daar eens je vraag neer te leggen
en wellicht bij je (bedrijfsadvocaat ?
het zou zonde zijn de klant zonder goede begeleiding de deur te wijzen.
maar als jij vindt dat het onverantwoord is kan je dit het beste maar goed onderbouwen
en de conclusies trekken.
12 jaar geleden
Ik neem aan dat de sportschool huisregels heeft, en ieder die een abonnement heeft en die zich aan deze regels houdt is welkom op de sportschool neem ik aan.

Je kan niet zomaar je eigen nieuwe huisregels bedenken, voor iemand die te dun is of te dik is, of te oud of een handicap heeft of ziek is. Ik noem maar wat. Dat mag niet.

Deze anorexia patient, die wil blijkbaar sporten, is het niet op jou sportschool, dan wel een sportschool in een andere buurt. En die andere sportschool die denkt misschien alleen maar aan het abonnementsgeld en die interesseert het niet of iemand misschien ondergewicht heeft.

En jij hebt blijkbaar toch met deze persoon te doen, dus ik zou zeggen laat hem of haar sporten, maar hou een oogje in het zeil. Wellicht kan jij eens een praatje gaan maken met deze persoon om te kijken of de persoon in kwestie misschien op andere gedachten gebracht kan worden.