Waarom stuiteren tennissers voor ze gaan server de bal een aantal keer op de grond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tennis
5.9K

Het beste antwoord

Om te controleren of de bal nog goed is.Soms ruilen ze hem in voor een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Om even goed te kunnen concentreren op de service. Eeen soort van oplaadmomentje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om feeling met de bal te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is om je even te concentreren op hoe je de bal gaat slaan. Opslaan is best moeilijk, dus moet je dat niet te overhaast doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat als je met je racket gaat stuiteren het minder handig is met serveren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een zinloze en doelloze handeling, alleen bedoelt zich te concentreren en dit wordt eigenlijk alleen zo gedaan omdat anderen dit ook zo doen. had ook krabbelen aan je navel kunnen zijn, of turen naar je schoenveters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er wordt gezegt zinloos alleen voor concentratie, dus niet zinloos.
dit is om op adem te komen en na te denken waar men de service kan gaan slaan. Denkend aan vorige services waar men punten op gewonnen heeft. In de tijd dat men dus stuiterd kan men zich opladen en concentreren over waar de service gaat komen.of het vervolg ervan( waar zal de bal komen als ik de service daar heen sla?) denk aan schaken