Waarom doen er geen vrouwen mee in het Nederlands voetbalelftal?

Ik bedoel, waarom is voetbal niet gemengd. Zou volgens mij een boeiend schouwspel zijn. Weet ook wel dat er vrouwenteams zijn.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Omdat vrouwen al jaren gewend zijn met een dubbele standaard gemeten te worden. Kijk maar naar de toelatingseisen voor het leger die liggen voor vrouwen veel lager. Alleen bij voetbal heeft positieve discriminatie haar intrede nog niet gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

omdat er een apart vrouwen national voetbalteam is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het alleen voor mannen is. Je hebt ook vrouwenvoetbal en een Nederlands vrouwenvoetbalteam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je altijd naar het mannen voetbal kijkt. Vrouwen voetbal moet nog "in" worden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat dat niet mag van de KNVB / FIFA
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
doen ze wel, in het nederlandse elftal voor vrouwen ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat er een apart nationaal vrouwen elftal is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
probeer je nou mijn vraag over vrouwen in de dartsport belachelijk te maken?