Ik wil gaan hardlopen, maar ik heb nu al voor de 2e keer beide knieën geblesseerd. Wat hier aan te doen?

Ik heb goede schoenen, er is gekeken hoe ik loop en het zijn geen goedkope.
Ook loop ik nu bij een groep, onder leiding van een deskundige die zegt wat te doen, wanneer en hoe lang. Het wordt dus langzaam opgebouwd.

Ik heb doorgezakte voeten, maar heb hier niets voor. Ik ben tenger gebouwd, ik weet niet of dit uit maakt ( 1 meter 74, 62 kilo.)

In het dagelijks leven loop ik toch ook best veel "normaal". Ik ben kraamverzorgende en heb zelf ook 3 jonge kids, dus dan loop je genoeg.......

Maar desondanks dus veel pijn in de knieën, ik denk de banden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ik zou als ik jou was langs een sportarts gaan en je daar na laten kijken en laten adviseren wat je het beste kan doen. Of het verstandig is om door te gaan met hardlopen en wat daar dan evt. voor nodig is kunnen wij zo op papier en zonder jou gezien te hebben natuurlijk niet beoordelen. Ook kun je b.v. een (sport)fysiotherapeut naar je doorgezakte voeten laten kijken. Misschien dat speciale inlegzooltjes in je schoenen ook al (een deel van) het probleem op kunnen lossen. Dat je tenger bent lijkt me alleen maar een voordeel. Immers, hoe meer gewicht, hoe meer je mee moet zeulen tijdens het rennen. Maar wat zegt je trainer van je hardloopclubje er eigenlijk van? Mijn ervaring is dat sommige zogenaamde beginnersgroepen toch nog best het tempo snel opvoeren, dus het kan ook zijn dat je het nog rustiger op moet bouwen. Succés!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou met zulke knieën een andere hobby zoeken. Als je zwakke knieën hebt is (hard) lopen niet goed voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmmmm....hobby??? Ik wil gewoon graag bewegen, om mijn conditie op te krikken en hardlopen is mij geadviseerd door een psycholoog, om beter te slapen en te ontspannen. Een hobby zou ik het niet echt willen noemen......