Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er reddingsvesten voor surfers waar je geen hinder van ondervind als er niets is maar die je wel helpt als je flauwvalt ofzo ?

Volgend jaar ga ik windsurfen in een club en ik ben al aan het zien om materiaal te gaan kopen . Vorig jaar heb ik ook al gewindsurfd en toen moesten we verplicht reddingsvesten aandoen voor als we flauwvallen door bijv. Tegen je bord te botsten met je hoofd . Maar die reddingsvesten geven wel veel hinder omdat als je in het water valt drijven ze constand boven en is het heel vervelend . Weet iemand of er reddingsvesten bestaan die je enkel helpen in nood en anders niet ? ( bijv. Een reddingsvest met een bloed/hartslagmeter en als je dan flauwvalt dat hij automatisch word opgeblazen ? , of iets anders )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
838
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een die helpt als je flauwvalt moet wel groot zijn, met een kraag, anders blijf je niet goed drijven en valt je hoofd naar achteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's nou net het. verschil tussen een reddingsvest en een zwemvest.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je hebt wel van die reddingsvesten, zijn wat dunner. Bijvoorbeeld de naish defender

Toegevoegd na 5 minuten:
HEt zijn meer impact vesten alleen je blijft er wel lichtelijk mee drijven en geven je makkelijkere waterstart

Toegevoegd na 15 minuten:
maar er zijn geen vesten zoals ik weet hoe jij het omschrijft. Veel kitesurfers-wakeboards gebruiken ook een impact/float vest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reddingsvest is ontworpen om het slachtoffer op zijn rug te draaien en met het hoofd boven water. Deze besten hinderen het normale zwemmen en vanwege het forse drijfvermogen ook andere activiteiten. 1 ding doen ze goed: redden.

Wat ik Jou zou adviseren is een zwemvest. Deze hebben zowel voor als achter drijfvermogen, maar in totaal minder. Deze besten maken het zwemmen/drijven minder inspannend. Bij verlies van bewustzijn draai je bijna altijd op je buik. Activiteiten worden niet of nauwelijks verhinderd.

Voordeel van een vereniging: laat je daar adviseren! Vaak heeft iemand nog een leuk 2e handsje liggen.

Als laatste: bezuinigd niet op een goed zwemvest. Het heeft bij mij meer dan eens het verschil gemaakt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding