Is de computeranalyse bij een hardloopwinkel handig bij het kopen van hardloopschoenen?

Ik hoorde laatst over een computeranalyse bij professionele hardloopwinkels, zoals de Hardloopwinkel, die in meerdere steden is gevestigd. Ik ben nu op zoek naar goede hardloopschoenen, aangezien die van mij nogal versleten zijn. Dus ik vroeg me af of de computeranalyse wat is en of het aan te raden is. En kost het geld? (Als je geen/wel een schoen koopt?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Computer analyse of het maken van een filmpje van de manier waarop je loopt? Er zijn namelijk ook uitgebreide testen te doen waar je normaal wel voor betaald die veel meer laten zien dan alleen een filmpje.

In bijna alle gevallen is een filmpje genoeg. Er wordt gekeken of, en zo ja, wat voor afwijking je hebt in de manier waarop je loopt. En op basis daarvan wordt een schoen uitgezocht die beter bij je past en waarmee je, als het goed is, minder last van blessures zult krijgen.

Er wordt vooral gekeken naar de pronatie van je voet. Oftewel, zakt je voet teveel naar binnen bij het lopen, naar buiten, of blijft deze goed staan. En bij deze eventuele afwijking wordt een schoen gezocht.

Werkt het? Mijn vorige schoenen merkte ik dat ik niet lekker mee liep. Nu, na deze analyse loopt het een stuk fijner, en geen last van m'n enkel. Ik zou het dus van harte aanbevelen.

Betalen als je geen schoen koopt gebeurt zelden, maar kan wel. Oftewel, even vragen voor je eraan begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De analyse kost geen geld, of je nou schoenen koopt of niet. Het is niet veel meer dan een keer heen en weer lopen en dat de mensen uit de winkel naar je manier van lopen kijken. Daar zoeken ze een schoen bij die daarbij past en dan kijken ze nog een keertje. Ik zelf heb zo hardloopschoenen gekocht, die prima schijnen te zitten. Het heeft me echter niet aan het hardlopen gekregen, dus ik kan niet vertellen of het ook echt zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zeker aan te raden. Het is in elk geval gratis als je schoenen koopt, anders bel je vantevoren even of ze geld in rekening brengen als je ze niet koopt. Succes ermee.