naast veel drinken, ook zorgen dat er genoeg zout naar binnen komt.
ORS (oral rehydration solution) mee dus, kan je halen bij de apotheek.
kan je ook zelf maken:
Als u geen kant-en-klare ORS hebt kunt u het zelf maken door 18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drink-water. Dit werkt bijna even goed als kant-en-klare ORS.

Wil je het wat gezonder doen:
neem 3 delen water, 1 deel sinaasappelsap en zout.
Ik zou wel zout zonder jodium nemen, (dus geen jozo)
dat kan je o.a. in natuurwinkels halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (6)

Veel drinken ( water) en goed eten en evt tussendoor een pauze inlassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel pauzes. Paar liter drinken en zorgen dat je bijv. een pet draagt bij felle zon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet op het heetst van de dag, alles met mate en goed drinken. Ik weet niet welk warm land, maar houd ook rekening met een eventueel hoogte verschil. Een partijtje voetbal in Mexico City of Cuzco voelt anders dan hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer zo veel mogelijk op de ijsbaan te vertoeven, daar is het lekker koel, en daar kan je je ook uitleven.
jc54
12 jaar geleden
In Curacao ga ik meestal een uur of 18:00 sporten en dan is het echt heerlijk. Mooi nog het laatste zonnetje en lekker rustig om je heen.
Verder veel water drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga dan meestal in de avond voetballen het is nog steeds warm maar die gevaarlijke zon is dat een beetje weg rond 18:00. En ik neem veel drinken mee.