Wanneer ben je een echte ninja?

Aan welke eisen moet je voldoen om een echte ninja te zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voordat je, je dat afvraagt kan je beter eerst jezelf vragen of je er al genoeg over weet. Want Ninja's worden vaak afgebeeld als mensen in zwarte gewaden waarvan je alleen maar de ogen van kan zien, officieel is dit niet waar. De meeste Ninja's verkleden zich juist als gewone burgers. Op Wikipedia vind je meer Feiten en Fabels over de echte Ninja. (zie link) http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ninja
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voordat je, je dat afvraagt kan je beter eerst jezelf vragen of je er al genoeg over weet. Want Ninja’s worden vaak afgebeeld als mensen in zwarte gewaden waarvan je alleen maar de ogen van kan zien, officieel is dit niet waar. De meeste Ninja’s verkleden zich juist als gewone burgers. Op Wikipedia vind je meer Feiten en Fabels over de echte Ninja. (zie link) Bronnen:
- http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ninja

Het beste antwoord

Er bestaat niet echt een vaste norm. Ninja's waren van origine huurlingen die overal voor lieten inzetten waar hun gevechtskunsten bij kwamen kijken. Meestal waren het mensen die hun heer (shogun) verloren hadden en daardoor geen werk meer hadden, kortom, voormalige samoerai of anderszins soldaten plus nog mensen die zich daarbij aansloten.
Het ontwikkelde zich als aparte kunst, doordat groepen huurlingen natuurlijk niet in het openbaar konden ontstaan, waardoor men dus technieken moest gebruiken die te maken hadden met zich verborgen te houden, en het maken van wapens die gebaseerd waren op werktuig voor op het land zodat ze van boer opeens overvaller konden worden.

Later zijn daar allerlei verhalen over genootschappen bij verzonnen. Maar feitelijk was het dus niets anders dan een groep mensen die zich inzetten tegen een vergoeding. De eis is dus dat je op pad kan gaan om opdrachten van het beschreven type uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je getraind ben door een geheim Japans genootschap. Mocht je daar al binnenkomen als buitenlander om in de leer te gaan.
De tradities zijn heel strikt.