Hoe moet je beginnen met trainen voor de alpe d'huZes zonder ervaring?

Ik heb deze winter een racefiets gekocht, en mijn doel is om de alpe d'huZes te gaan rijden, ik heb geen ervaring wel heb ik op skeeleren gezeten dus ben qua benen wel wat gewend. Hoe kan ik beginnen met trainen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Gezond eten , nutritie etc. en veel fietsen. Ook met benodigde spullen natuurlijk . Niet elke keer op dezelfde route trainen maar ook wat andere soorten wegen om ook daar goed op te kunnen fietsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In heel Nederland zijn racefietsclubs. Meld je aan bij de amateurs, dan rijdt je gericht naar een steeds hoger niveau. Het is ook fijn om met anderen mee te rijden. Je wordt gestimuleerd en krijgt de nodige tips. Dat helpt beter dan in je eentje oefenen.
Ervaring heeft me wijs gemaakt. Doe er je voordeel mee.