Hoelang duurt het om een zwarte band in karate te krijgen?

Als je dan 3x per week naar karate gaat.

Toegevoegd na 15 minuten:
En nog iets: haal je met karate sneller of langzamer een zwarte band dan met Jiu Jitsu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
16K

Het beste antwoord

Dat hangt van je inzet en talent af.

Vergelijk het met een muziekinstrument. Sommige mensen proberen daar elke avond om er op te spelen en na 10 jaar is het nog steeds niet om aan te horen.
En een ander speelt na een half jaar de prachtigste melodieën.

Sommige sporters klagen over het uitblijven van resultaten, maar zitten meer in de kantine van de sportclub dan dat ze daadwerkelijk veel aan het sporten zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bepaal je eigen tempo, en focus je niet teveel op die zwarte band, maar zorg er voor dat je plezier in het sporten blijft hebben.

Eet gezond en neem voldoende rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

3-4 jaar ongeveer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je start met de witte band. Daarna geel (7e kyu), oranje (6e kyu), groen (5e kyu), blauw (4e kyu) en drie keer bruin (3e, 2e en 1e kyu).

Aan het einde van elke seizoen (december en juni) zijn er examens.

Om een zwarte band te halen moet je veel en regelmatig trainen. In principe is dat mogelijk in drie jaar. Maar de ervaring leert dat dit langer duurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zit verschil in Siska want bij kyokushin karate zijn de kleur banden en kyu's weer anders.
Er zijn verschillen in karate,je hebt ook kyokushin karate.
Hier zijn de kleur banden met kyu weer iets anders.

Meestal doe je er wel een tijd over eer je de zwarte band hebt,daar gaan echt wel wat jaren overheen.