Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een 2e hands racefiets kopen. Waar moet ik op letten (buiten juiste framemaat natuurlijk)?

Ik heb een verhaal gehoord dat racefietsen na veel kilometers onzichtbare slijtage gaan vertonen in het frame (scheef trekken bijvoorbeeld). Is dit waar? En zijn er andere belangrijke aandachtspunten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
954

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Let vooral op speling op diverse plaatsen. Begin met de trapas, door de cranks zijdelings proberen te bewegen.
Dan het balhoofd, dat kun je controleren door voorzichtig de fiets aan het stuur proberen op te tillen. Gaat het iets omhoog,zonder dat het voorwiel van de grond komt,zit daat speling in.
Probeer ook of je de wielen zijdelings kunt bewegen,dat zou niet mogen. Ook kun je de ketting van het voorste kettingblad proberen af te beuren,dat mag slecht een klein stukje zijn, anders is de ketting uitgerekt en dus versleten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima tips

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding