Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer je MMA ( Mixed Martial Arts) ?

Ik Vraag me af hoe e dat leert omdat het verschillende vechtstijlen door me kaar zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op welke martial arts sport zit jij dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zat op Boksen maar ik wil misschien op MMA gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leert ze, door ze eerst allemaal te leren, die sporten die jij wilt mixen. De meeste MMA vechters hebben een bepaalde achtergrond, zoals bijvoorbeeld Capoeaira, en leren dan Tai Kwando of Jujitsu. Of iemand is Kickboxer en leert wat Kung Fu en Judo bij. Zo kan je ze allemaal gebruiken in je gevecht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben zelf een MMA-vechter.

Mijn basissport was Judo/Karate. Dat is natuurlijk al MMA. Karate voor staand, en Judo voor de grond.

Ben jaartje geleden geswitcht naar Jujitsu en Thaiboksen, stukje harder.

Daarnaast de ik ook nog 1uurjte per week MMA, gewoon bij een MMA school.

Daar leer je zegmaar van verschillende technieken uit allemaal martial arts, ze op elkaar laten overlopen.

BIjvoorbeeld:
2 stoten richting face (boksen)
Daarna op de grond werpen met een beenworp (judo)
daarna een beenklem aanleggen (jujitsu).

Je leert het bij een MMA school van ervaren mensen, die precies weten welke technieken goed te combineren zijn.

Wil jij een MMA vechter worden raad ik je aan:
Weer te gaan boksen, en daarnaast ook een sport zoals wrestling, Judo of Sambo te doen. Dat een jaartje trainen, en daarna aanmelden bij een MMA school, dan heb je een goede sterke basis.

succes met sporten ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sportschool opzoeken waar ze MMA geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet naar een sportschool gaan en daar MMA gaan leren.
De meeste mensen die MMA gaan doen hebben reeds een basis, boksers, thaiboksers, kickboksers. Meestal zijn het sporters die gewend zijn full-contact te vechten. Ze kunnen dus incasseren.

Wanneer je geen enkele achtergrond hebt dan zul je geleidelijk alle verschillende technieken gaan leren. Maar je zult een van de weinigen zijn omdat de meesten een vecht achtergrond hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij UFA hebben de meeste mensen een worstel achtergrond. Dit raad ik dus zeker aan. En dan natuurlijk nog een "kick" sport erbij, zal ik maar zeggen, dus bijv. kickboxen of taekwondo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding