Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je als enigste vechtsport boksen heb gedaan is MMA dan zwaar?

Is dat heel erg zwaar of valt het wel mee het was 2 jaar geleden toen ik op boksen zat en hoelang duurt het voordat je goeie technieken leert?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Boksen is een van de beste trainingen voor het lichaam om een goede conditie op te bouwen. Dus als je het hebt over het conditionele aspect zal dat wel meevallen.
Al denk ik dat wanneer jij en ik even lekker op de mat Braziliaans gaan worstelen zal je toch enorm moeten gaan wennen aan die vorm van vermoeidheid :)
Echter, boksen is natuurlijk een redelijk onderdeel van MMA maar maakt je nog geen complete vechter. Wel kan je goed incasseren maar je zult natuurlijk nog veel zaken onder de knie moeten krijgen. O.a. grondtechnieken en traptechnieken. Als je je die eigen maakt zal het geen enkel probleem voor je zijn.
Incasseren hoef je niet te leren want dat kan je al.
En een goede leraar weet precies waar de zwakke plekken liggen van een bokser en zal je goed kunnen helpen.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je het goed doet is mma altijd zwaar, net als kickboksen bijvoorbeeld. Het zijn intensieve sporten en daar moet je van houden; je grenzen willen opzoeken. Het ligt aan je aanleg en je inzet hoe snel je de technieken onder de knie hebt. Ik zou zeggen, zoek een gym waar je je goed bij voelt en je bent er snel genoeg achter of het TE zwaar voor je is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding