vanaf wanneer ging de mens sporten voor zijn gezondheid?

en vanaf wanneer waren er ongeveer sportscholen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

al in de Griekse oudheid: de olympische spelen met b.v. discuswerpen,worstelen,atletiek enzo.

ook bij de inca's sportten ze,maar dat was meer om godsdienstige reden,een soort balspel was dat.
dus al duizenden jaren sport de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Toen hij minder ging werken, en meer ging aankomen+meer tijd had, ging hij sporten voor zijn gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat deden de Romeinen en de Grieken al.

Toegevoegd na 21 minuten:
Mens sana in corpore sano; dit is Latijn voor---> Een gezonde geest in een gezond lichaam.
Lichamelijke ontwikkeling moest volgens de oude Grieken hand in hand gaan met de geestelijke ontwikkeling.
Ook toen waren er al sportscholen->Gymnasia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de mens ging sporten op het moment dat hij niet meer alle tijd nodig had om voedsel te verzamelen ,dat zie je ook bij dieren terug ,zo hebben dolfijnen tijd om te spelen en doen dat dan ook,maar panda's hebben die tijd niet en eten en slapen dus alleen maar.