Kleine mensen kunnen die ook makkelijker opstaan van een bank dan lange mensen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Dat ligt eraan hoe laag en hoe diep de bank is. Ik ben zelf niet lang, (maar ook niet superkort, iets kleiner dan gemiddeld). Als het een bank is met een lang zitgedeelte waar je diep in wegzakt, kom ik soms heel moeilijk overeind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt eraan.
zijn ze gezond? dan zal het geen probleem zijn.
opstaan is opstaan.
ik ben ong. 1.72 mtr, ivm reuma kan ik bijna niet opstaan uit een lage bank. zodra m'n knieën lager zijn, gaat het opstaan makkelijker. dus: trek je conclusie.

Toegevoegd na 11 minuten:
knieën lager dan de heupen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Opstaan is niet opstaan, opstaan kun je trainen. Ik sport sinds een jaar en train ook de beenspieren. Het lukt me nu bijna om met mn kont op de grond, zonder handen te gebruiken, op te staan. Mijn trainer staat zelfs op op 1 been en zet zich daarbij niet af met zijn handen. Kortom, opstaan kun je trainen (en natuurlijk begrijp ik dat als je reuma hebt, dat een andere situatie is).
Als een bank heel laag is voor de lange persoon en deze bijna een lig houding heeft of een flinke hurk houding, dan is dat misschien zelfs lastiger als een klein persoon die op een te hoge bank zit en helemaal naar het randje moeten kruipen (zie kleine kinderen) om eraf te komen.

kleine mensen met kleine armpjes hebben wel minder last van hun gewicht dan iemand die heel lang en iel is of lang en dik.

Tja welke is lastiger...

Allebei gewoon niet makkelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan. Als ze dun zijn gaat het heeel makkelijk. Maar dikke mensen krijg je zo 1,2,3 niet omhoog:)