Een flik flak is een salto achterover (zie het filmpje)

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij een salto achterover raak je niet eerst de grond aan, maar bij een flik flak wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, bij het turnen:

handstandoverslag gevolgd door een radslag

De flikflak is een acrobatisch element. Een flikflak bestaat uit een achterwaartse hele rotatie om de breedte-as met afzet met beide handen van de vloer. De flikflak is een belangrijk verbindingselement in acrobatische series en wordt daarom veel geturnd op het turntoestel vloer en in acrobatische gymnastiekdisciplines zoals tumbling en acrogym. De flikflak is de tegenhanger van de handstandoverslag voorwaarts.

Toegevoegd na 9 minuten:
Flik-Flak is een sportclub in de Brabantse hoofdstad 's-Hertogenbosch. Deze club is genoemd naar het gymnastische element flik-flak, een ruglingse overslagbeweging die in verschillende gymnastische disciplines kan worden geturnd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een flik flak is een salto achterover