wat is een non contact vechtsport ?

ik wil heel graag op een vechtsport.. waarbij je jezelf leer te verdedigen. maar zonder wedstrijden en geen tegenstander.
een vechtsport dus waarbij je je jezelf leert te verdedigen zonder te hoeven vechten...
wie helpt me ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.3K
Castle
11 jaar geleden
Als je echt wilt leren verdedigen dan is wel het beste om te oefenen met een tegenstander of zelfs tegenstanders. Heb je angst om je pijn te doen of de andere persoon?

Het beste antwoord

Bij capoeira, de Braziliaanse vechtsport is er geen contact tussen de beoefenaars. Het wordt ook wel gezien als een vorm van dans, waarbij je toch vechtsporttechnieken laat zien.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jiujitsu is ook een sport zonder echte wedstrijden, maar je moet je technieken wel oefenen op anderen (dit alles gaat passief, dus het doet geen pijn). Mijn broertje heeft hierop gezeten en is nooit met blauwe plekken thuisgekomen, maar kan mij nu wel op de grond leggen...