Hoe noemt men de ijzeren constructie aan iemands schoenen waarmee men kan springen?

Laatst zag ik er weer een paar mensen mee lopen, vaak tijdens een circus of evenement, de mensen hebben dan een soort kleine stelten onder hun schoenen. Ijzeren constructie aan hun schoenen ( banaan vormig met een rubber op de grond naar mijn idee) waar zich een soort springveer in bevindt waardoor mensen een soort springend zichzelf voortbewegen. Hoe heet deze constructie en waar kan ik deze verkrijgen?

Alvast bedankt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

ik denk als je op internet zoekt naar "Stilts" dat je dan al heel ver komt

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar is er dan ook een nederlandse benaming?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als je nou zoekt op stelten, ik zie al een paar stalen veer-stelten staan. Ik weet wel toen ik stilts intikte, dat ik die ronde geveerde stelten zag staan. succes!