Wanneer speelt België tegen Brazilië in het WK?

In België zitten ze al heel veel reclame te maken dat ze in de finale voor de wereldbeker komen maar wanneer is die match?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Antwoorden (2)

Het braziliaanse elftal zit niet bij het belgische in de poule.
Dit betekend dat er geen wedstrijd van belgie tegen brazilie zal plaatsvinden met zekerheid.
Wat ik je wel kan vertellen is dat de finale 13 juli is.

En nu even een als als methode, Als brazilie al zijn wedstrijden wint.
En belgie ook. dan komen ze mekaar in de finale tegen
Eerder zou niet kunnen omdat brazilie in Poule A zit en Belgie in Poule H
Dit is te zien in de volgende afbeelding.

https://www.google.nl/search?q=wk+speelschema&rlz=1C1CHFX_nlNL554NL554&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8I-aU4jjA8mWO-XXgfAE&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1536&bih=861#facrc=_&imgdii=_&imgrc=fyKYsXw2ozc5kM%253A%3BDgnFjqP6mzDyTM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.oranje-wk2014.nl%252Fwp-content%252Fuploads%252F2013%252F12%252Fspeelschema-wk-2014.png%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.oranje-wk2014.nl%252Fspeelschema-wk-2014%252F%3B1594%3B1072
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op 8 Juli kunnen ze elkaar dus ook al tegenkomen. Dat staat er als Brazilie in poule A zit en Belgie in poule H en ze winnen allebei alle wedstrijden, dan komen ze op 8 Juli al tegenover elkaar te staan. (Volgens dat schema.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen moet Belgie in hun poule dan tweede worden.
Wellicht verwar je het e.e.a. met de plaats van het toernooi: het wereldkampioenschap is in Brazilië. Aan het wereldkampioenschap doen 32 ploegen van over de hele wereld mee, inclusief Brazilië en (voor het eerst sinds 2002) België.

Vooralsnog spelen België en Brazilië niet tegen elkaar. Er wordt gespeeld in 8 poules, poule A t/m poule H. Brazilië is als gastland ingedeeld in poule A, België is door loting terecht gekomen in poule H. Wanneer beide landen in de top 2 van hun poule eindigen, gaan ze door naar de 2e ronde. Het schema is zo dat ze elkaar hier nog niet kunnen treffen. Ook als ze beiden doorgaan naar de 3e ronde, de kwartfinales, kunnen ze elkaar nog niet treffen. Pas in de halve finale, of de finale, zouden België en Brazilië elkaar kunnen treffen, mits ze beiden zo ver reiken. Of ze elkaar in de halve finale of de finale treffen, is afhankelijk van hoe ze eindigen in de poule: winnen ze beiden hun poule of worden ze beiden tweede, treffen ze elkaar in de finale. Wanneer Brazilië 1e wordt in poule A en België 2e in poule H, of Brazilië 2e en België 1e, dan treffen ze elkaar in de halve finale.

Maar nogmaals, voor dit alles geldt dat ze wel zo ver moeten reiken: ze dienen beiden de poulefase, de 2e ronde, de kwartfinales en evt. de halve finales te 'overleven' om elkaar te kunnen treffen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog als toevoeging: ze kunnen elkaar 8 of 9 juli (halve finale), óf 13 juli (finale) treffen. Wanneer ze beiden de halve finale zouden halen, niet tegen elkaar spelen en beiden zouden verliezen, treffen ze elkaar in de kleine finale op 12 juli.