Efficiënt om krachttraining thuis te doen, en zo ja op welke manier?

Al van kinds af aan doe ik aan voetbal, maar wil graag iets aan krachttraining doen, zodat mijn spieren zich wat sterker maken. Het gaat hierbij voornamelijk om het bovenlichaam, armen, borst, schouder, buik. Het moet in langere tijd “hopelijk” wel wat zichtbaar worden.

Attributen? Schema’s?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 45 minuten:
leeftijd: 25
Gewicht: 83

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
12 jaar geleden
Als eerste: hoe oud ben je?
Op jonge leeftijd is het nog niet verantwoord om krachttraining te doen, omdat je lichaam nog in de groei is. Daarnaast moet je niet alleen krachttraining doen, maar ook een goed voedingsschema hebben, anders heeft het nog geen effect.
Ritsuka
12 jaar geleden
ja, ook de beenspieren trainen uiteraard :)
en wat cardio erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je voetbals moet je inderdaad nogsteeds de benen trainen, maar ik denk dat voetbal zelf wel al genoeg cardio is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn veel "budget" sportscholen waar je van alle attributen gebruik kunt maken onbeperkt voor rond de 15,-p.m. ,dat stimuleert meer in zo'n sportclub dan thuis.
Had zelf ook wat spullen voor thuis aangeschaft,3x of zo gebruikt,is maar erg saai zo in je slaapkamer alleen oefeningen doen.

Antwoorden (3)

ik denk niet dat het efficient is, aangezien het niet verantwoordelijk is, je hebt bijv geen sportinstructeur wat je kan adviseren/ helpen. ik wil je dan ook graag door verwijzen naar.. bodybilder forum aangezien daar veel schema's staan, en meer mensen zitten die veel van sporten/ krachttraining afweten. wellicht dat zij jou verder kunnen helpen bij het krijgen van een gewenst resultaat. ook op youtube zie je veel filmpjes/ thuisoefeningen. maar ook daar twijfel ik aan of het efficiënt/ verantwoordelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een baantje als stratenmaker
of steigerbouwer of in een tuincentrum.
Of als upperman in de bouw.

Alle spieren die je gebruikt en belast die worden sterker.

Ga zware dingen tillen, zoals je zusje of je moeder.
Ga stoeien met je vader.
Ga iemand helpen verhuizen.

Opdrukken is ook goed.

En verder staan er genoeg tips op internet.

Zoals hier
http://www.optimaalsporten.nl/thuis-fitness/krachttraining.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je thuis een basisschema wil kan je bijvoorbeeld om de dag trainen. Je pakt bijna alle spieren in je bovenlichaam door de volgende oefeningen:
1. Push-ups (borstspieren/triceps)
2. Pull-ups (rugspieren/biceps)
3. Buikspieroefeningen

Verder kan ik je de filmpjes van Scooby aanraden op youtube. Ook deze website is nuttig: http://scoobysworkshop.com/http://scoobysworkshop.com