Z-side

"Supportersvereniging Z-Side Groningen (kortweg Z-Side) is de harde kern van FC Groningen.

De vereniging is vernoemd naar de Zaagmuldersweg vlakbij het voormalige stadion de Oosterpark, waar zich in de jaren 80 en 90 een grote groep fanatieke supporters verzamelde om hun club aan te moedigen.

De Z-Side is rond 1981 opgericht en is voor zover bekend de eerste en de meest bekende fanatieke aanhang van FC Groningen. In de huidige Euroborg staat zowel de Z-side als de Groningen Fanatics (GF) bij elkaar op de Fancurve."

http://nl.wikipedia.org/wiki/FC_Groningen#Z-Side