Hoe krijg je zelfvertrouwen genoeg om een salto o.i.d. te durven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarvoor heb je geen zelfvertrouwen nodig, dat moet je gewoon oefenen, eerst een goede koprol leren, dan hoog leren springen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar toch is er weer een stukje zelfvertrouwen neem ik aan

Het beste antwoord

Als je iets heel vaak doet, groeit op dat gebied je zelfvertrouwen.

Je bent namelijk ergens goed in, en zal deze dingen zonder teveel nadenken kunnen doen. Daaruit kan je weer verder groeien.

Ik had gelezen dat je pas ergens echt goed in bent als je er 1000 uur aan hebt besteed.

Je hebt ook mensen die het zelfvertrouwen wel hebben, maar dat de salto mislukt en dan daalt je zelfvertrouwen alleen maar meer.

Dus bij zulke dingen kan je beter rustig opbouwen door heel vaak de radslag te doen, en dan groeit op gegeven moment het vertrouwen en je vaardigheid om de radslag zonder armen te doen.

(Bij de radslag kan je jezelf opvangen met je armen, als je gelijk met een salto doet kan je dat niet).

Daarna kan je vanaf iets hoger een salto proberen op een zachte mat of in het zwembad vanaf een lage duikplank.

Als je het lang genoeg probeert wordt je er steeds beter in en uiteindelijk zal een normale salto je ook lukken.

Zodra je de "swing" te pakken krijgt groeit je zelfvertrouwen enorm.

Maar wees wel realistisch en doe geen stomme dingen uit het niets want daar krijg je ongelukken van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij mij lukte het omdat ik het gewoon deed. Toen lukte het en ik was niet meer bang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst vrienden vragen die je kunnen helpen en zo bouw je op naar een zelfstandige salto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een salto me zelf geleerd nadat mijn zogenaamde neef het voor deed. ik probeerden het en probeerden het en op een dag lukte het!(maar wel op de trampoline doe ik het!) maar je moet gewoon in je zelf geloven!!!het lukt zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed
Oefen in het zwembad vanaf de duikplank.