Waarom mogen vrouwen in veel sporten niet de competitie aangaan met de mannen?

De topatletes onder de vrouwen kunnen zich dan nog meer optrekken aan de eventueel snellere/ betere mannen.
Wat houd sportbonden tegen om dit te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Omdat de nummer 1 vrouw van de wereld in een bepaalde sport, dan veelal nummer 67 van die sport zou worden. Kijk maar naar elk rijtje wereldrecords mannen en vrouwen. Het zou voor vrouwen dus financieel en prestatiewijs niet verstandig zijn. Ze zullen dus relatief misschien iets beter worden, maar absoluut gezien slechter.

Toegevoegd na 1 minuut:
In sommige sporten zouden vrouwen niet eens mee doen als de regels hetzelfde zouden blijven. Ga je maar eens kwalificeren als vrouw bij het mannenschaatsten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De regels om te kwalificeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er mogen maar 5 ofzo schaatster meedoen van een land. Daar is het altijd al een getouwtrek in NL wie er mee gaan, dat gaat nooit een vrouw worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_skating_at_the_2010_Winter_Olympics_%E2%80%93_Men%27s_1500_metres Eerste man: 1:45.57
Laatste man: 1:52.67
Eerste Vrouw: 1:56.89 http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_skating_at_the_2010_Winter_Olympics Dus geen vrouw zou meedoen, of alleen als ze de regels eerst ombouwen zodat er minimaal zoveel vrouwen mee moeten doen. Het eerste deel van de resultaten is dan man het tweede deel vrouw.

Andere antwoorden (2)

doordat de ligging van de baarmoeder heeft een vrouw een kleinere longinhoud dan een man. dit heeft dus gevolgen voor de sportprestaties
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mannen hebben een fysiek voordeel. Om de sport eerlijk en in balans te houden worden de vrouwen en de mannen dus gescheiden.

Het zou inderdaad interessant zijn wat er zou gebeuren wanneer de vrouwen en de mannen samen zouden sporten. Als je namelijk de statistieken bekijkt van de laatste 50 jaar op de sprint, zie je dat de vrouwentijden procentueel sterker verbeteren als dat van de man. Dit zou in theorie betekenen dat de vrouw naarmate van tijd de man zou inhalen als het gaat om snelheden.

Echter hebben wetenschappers al aangegeven dat we waarschijnlijk tegen een maximum lopen van onze lichaamscapaciteit wat een dergelijke theorie wederom onmogelijk maakt.