Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen ze een jaarabonnement op de fitness ieder jaar met een jaar verlengen?

Ik ben sinds september 2009 lid van een fitness school, zij zeggen dat je alleen per jaar kan opzeggen dit betekend dat ik pas op augustus 2011 opnieuw kan opzeggen. Klopt dit of is er nu een wet die zegt dat je na het eerste jaar te hebben volbracht je per maand op moet kunnen zeggen? Kortom ben ik verplicht tot september te betalen als ik nu opzeg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
646

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat staat in de voorwaarden van je abonnement en het contract wat je hebt ondertekend. Volgens mij is het wel redelijk standaard dat je abonnement stilzwijgend per jaar wordt verlengd (als je dus een jaarabonnement hebt) en dat je minimaal 2 maanden van tevoren moet opzeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat abonnementen niet meer automatisch met een jaar verlengd mogen worden is nog een wetsvoorstel. Dus, helaas, zit jij nog tot sept. aan je fitness vast. Op zich toch geen schande?

Echter, les voor een volgende keer, het opzeggen moet MAX (!) één maand voor verstrijken van abonnement. Het mag altijd eerder. Ofwel, niet wachten tot augustus maar NU opzeggen.

Check je overige abonnementen (telefoon) en stuur nu alvast een opzegging

Sluit je een nieuw abonnement? Op de overeenkomst aangeven dat deze een maximale duur heeft zoals op contract is aangegeven en na afloop automatisch stopt. Laat verkoper deze regel paraferen en overeenkomst tekenen. Mocht er later gedoe over ontstaan heb je middels de overeenkomst waterdicht, spijkerhard bewijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan ibderdaad wat de voorwaarde zijn en de opzegtermijn!! Succes ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja bij mij op de fitness in ieder geval wel.
Ik denk dat dat bij jou ook wel zo zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat je er voor dit jaar nog aan vast zit en dat het augustus 2011 wordt.

Per 1 januari 2012 gaat er een nieuwe wet in die stilzwijgende verlengingen tegengaat.

Lees het artikel in de volgende bron maar:
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/wetswijziging/stilzwijgende-verlenging-abonnement
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon tussentijds opzeggen hoor, ook al is het contract nét verlengd met een jaar. De periode bedraagt meestal 2 maanden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding