Hoelang duurt het voordat mijn conditie is verbeterd?

Ik heb niet een goede conditie op dit moment, ik haal dan met moeite een 6 voor de piepjestest of coopertest. Het leek mij dus leuk om is weer op een sport te gaan ; basketball. Ik train dan 2 of 3 keer per week 2 uur en dan heb ik nog gym van 2 uur dus in totaal 6 uur of 8 uur sport per week. Hoe snel merk ik dan verandering in mijn conditie? Want ik wil wel graag een goed cijfer hebben voor een coopertest over een maand of 2 ofzo? Red ik dat dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

We weten niet hoe oud je bent, maar gezien de term "piepjestest" vermoedelijk nog scholier, op mijn 43e ben ik begonnen met voor de 10km te trainen en heb onderstaand schema gebruikt, in 9 weken kun je dan bv 5km lopen aan een stuk. Als je jonger bent en het gaat gemakkelijk kun je van week 1 naar 3 bijvoorbeeld. Als je (flink) overgewicht hebt zul je in combinatie ook iets aan je dieet moeten doen en zal het echt minder snel gaan. Ik deed er wel 6 maanden over omdat ik 2x echt last van pezen kreeg http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm gewoon volhouden en op een gegeven moment vlieg je

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100