Ijsdansers lijken van het maken van een pirouet niet duizelig te worden.Hoe doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Door te 'spotten'. Je blijft zolang mogelijk naar één punt kijken terwijl je lichaam wegdraait, dan kijk je heel snel om naar weer hetzelfde punt waar je net ook al naar keek, terwijl je lichaam 'achter je aan' komt. Probeer het maar eens - je zult merken, dat je heel vaak kunt draaien, vóór je duizelig wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet ze inderdaad heel 'hakerig' hun hoofd bewegen steeds op hetzelfde punt... Dat is nog een goede tip voor die luitjes in de dizzy dummy van Wipeout!

Andere antwoorden (3)

door heel veel te oefenen en goed gecenterd te zijn, kun je draaien zonder duizelig te worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat is dat, 'centeren' ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak naar Center Parks gaan. De eerste keren wordt je daar wat duizelig van, maar hoe vaker je gaat, hoe meer je went. Dan ben je gecenterd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan bereik je 'a state of emptyness'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En op het moment dat je portemonnee achteraf een 'state of emptiness' bereikt heeft wordt je ook weer duizelig.
Ze kijken zoveel mogelijk naar één plek. Zodra die uit het zicht verdwijnt, draaien ze hun hoofd om weer die plek in het zicht te krijgen.
AWM
14 jaar geleden
je eigen op een punt focussen
je kunt het vergelijken met de weense wals als je steeds dezelfde richting opdraait maar je blijft je op een punt focussen wordt je niet dol