hoeveel rondjes moet ik lopen om 5 kilometer te hebben er zijn 3 voetbalvelden bij elkaar?

ik moet 5 kilometer lopen ?
ik vind het gemakkelijker rond een voetbalveld .
maar ik wil weten hoeveel rondjes ik moet doet rond 3 voetbalvelden bij elkaar voor 5 kilometer te lopen ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
20.4K
Antoni
4 jaar geleden
Één voetbalveld is geen duidelijk vastgestelde meeteenheid. De lengte van een voetbalveld is minimaal 90 meter en maximaal 120 meter. De breedte van een voetbalveld is minimaal 45 en maximaal 90 meter. Ook is de lengte van één ronde afhankelijk van hoe de drie voetbalvelden ten opzichte van elkaar liggen. Drie in het verlengde van elkaar, drie naast elkaar, of twee naast elkaar en daarbij het derde 'dwars'? Of nog een andere manier? Een zinnig antwoord is dus bijna niet te geven zonder meer gegevens.
LeonardN
4 jaar geleden
Download Google Earth
Vind de velden
Gebruik de lineaal/omtrek tool.
Verbindt de omtrek.
omtrek in meter/5000 meter= antwoord

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan hoe groot de velden zijn.

Gaan we uit van ongeveer 100 * 60 voor 1 voetbal veld.

Dan ligt het er ook aan hoe de 3 voetbal velden naast elkaar liggen. Het meest logische is dat er 3 velden over de lengte naast elkaar liggen, dan zou je dus ((3*60)+100)*2 aan omtrek hebben. Dat is 560 meter.
5000 meter / 560 meter = 8,9. Afgerond dus 9 rondjes om 3 velden.

Maar liggen de velden over de lengte naast elkaar, dan wordt het anders. Dan krijg je ((3*100)+60)*2= 720

5000 / 720 = 6,9 afgerond dus 7 rondjes.
*foutje, de laatste berekening is dus als de velden over de breedte naast elkaar liggen
Toegevoegd op 20 april 2020 13:30: tekst