De fitnorm is drie maal per week gedurende 20 minuten intensief bewegen. Circa 24 procent van de Nederlanders doet dat. Mannen voldoen vaker aan de fitnorm (27 procent) dan vrouwen (21 procent). Met het vorderen van de leeftijd daalt het percentage mensen dat aan de fitnorm voldoet en stijgt het percentage mensen dat niet intensief beweegt. Hoogopgeleiden voldoen vaker aan de fitnorm dan laagopgeleiden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Fitnorm is de standaard voor een zodanig gezonde beweging dat iemand fit genoemd kan worden.
Amadea
13 jaar geleden
dat is een richtlijn om fit te blijven, dus bijvoorbeeld sporten. denk ik. want een norm is een richtlijn van een waarde en een waarde is een doel of regel.