hoe komt FC Barcelona aan hun geld behalve de sponsors?

Ik zou het graag willen weten want ik maak op dit moment een verslag over deze TOPclub : )

Weet jij het antwoord?

/2500

Onder andere het spelen van de champions league levert ze al zo'n 110 miljoen op, en naast dat hebben ze ook een grote omzet door verkoop shirt en goodies van FC Barcalona.

Als je prijzen wint krijg je geld , welke plaats je ook ben geieinigd in de competitie krijg je geld laat staan als eerste nog meer, ze hebben zich direct gekwalificeerd voor de cl , elke cl wedstrijd , seizoenkaarthouders , tv geld

Bij voetbalclubs zijn altijd een aantal geldbronnen belangrijk voor een club. De drie belangrijkste zijn meesal sponsoring, merchandising (shirtjes verkoop en dergelijke) en tv rechten. Daarnaast heb je ook nog kaartverkoop, prijzengeld, catering (op wedstrijddagen) en transferwinsten (nou zal dat bij Barcelona niet snel het geval zijn). Toegevoegd na 1 minuut: Kaartverkoop vertegenwoordigt ook meestal een significante deel van de inkomsten. Toegevoegd na 4 minuten: Als je een werkstuk maakt over dit onderwerp is het onderstaande boek (zie bron) misschien interessant. Ik weet dat er ook een heel interessant blog is over dit onderwerp, ik zou het morgen even kunnen opzoeken als dit je zou helpen voor je verslag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100