waarom waren de voetbaldoelen vroeger anders als nu?

vroeger had je een doel met schuine palen en geen net. inmiddels staan de palen recht op en zit er een net achter wat is precies de gedachte dat de palen zijn veranderd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
3.1K
fremar
9 jaar geleden
Schuine palen en geen net?over welke tijd spreek jij,ik ben nu 62 en heb vroeger niet anders geweten van houten palen,maar ook steeds van een net.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Honderd jaar terug denk? Lijkt me dat dat met de professionalisering van de sport te maken heeft. Vroeger had je ook andere ballen, geen gele/rode kaarten en ga maar door.

Antwoorden (2)

Het net is er achter gekomen, omdat de spelers te veel tijd kwijt waren met ballen ophalen na een score.
De palen en de lat waren vroeger van breekbaar hout. Door de voortschrijdende techniek werd het mogelijk om metalen doelen te maken, die veel sterker zijn.
9 jaar geleden
nielsjuh
9 jaar geleden
juist+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat metaal is aluminium om precies te zijn.
(niet om te vitten hoor maar gewoon voor extra info)
Dat heeft hetzelfde antwoord als waarom de t-shirtjes zijn veranderd. Het is meer functioneel. Doordat er geen net achter zat, moesten de ballen weer gehaald worden en kan het voor verwarring zorgen of het wel of geen goal was.