Waarom kan je niet trainen op de volledige afstand van een marathon?

Marathon

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

omdat het lopen van een hele marathon de spieren beschadigt door overbelasting. je bouwt spieren op door tot de grens te trainen, niet over de grens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet waar spieren moeten beschadigd worden om zich optebouwen het kost alleen te veel tijd om na een marathon spieren volledig te herstellen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, herstel. Omdat het lopen van een hele marathon de spieren zo ver beschadigt door overbelasting dat ze niet op een redelijke termijn herstellen.
Zelfs voor de beste marathonlopers is een volledige marathon een uitputtingsslag. Ze lopen er dan ook maar een paar per jaar. Ze trainen op kortere afstanden. Daarmee trainen ze wel de spiergroepen die voor duurlopen noodzakelijk zijn, echter zonder de overbelasting die een volledige marathon vormt.