als feyenoord wint van az en ajax wint van twente is ajax toch kampioen en toch ook als feyenoord wint van az en ajax gelijkspeelt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

Ja op je eerste deel van de vraag.
Nee op je tweede deel want dan kan PSV nog 6 punten krijgen en voorbij Ajax komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Herstel: Ajax kan geen kampioen worden als Feyenoord wint van AZ of als AZ wint van Feyenoord. In dat duel MOET een gelijkspel volgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Alle mogelijkheden staan hier: http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/11048
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik bedoel vanmiddag als ajax vanmiddag gelijk speelt en az verliest van feyenoord en ajax de rest wint
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu doe je wel heel lastig. Als Ajax gelijk speelt zijn ze nu niet kampioen maar dat kunnen ze dan nog wel worden natuurlijk. Zie mijn net aangevulde bron, daar kun je precies lezen wat er kan gebeuren vandaag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
az wint....
Okay, hier gaan we: Feyenoord had na 31 speelronden 61 punten, AZ 61, Twente 60 en Ajax had er 67.
Feyenoord heeft vanmiddag van AZ gewonnen en Ajax van Twente.
Feyenoord heeft nu (speelronde 32) 64 punten, AZ nog 61, Twente nog 60 en Ajax 70 punten.
Dat betekent dat we nog 2 speelronden te gaan hebben waarin maximaal 6 punten te verdienen zijn.
Als Ajax de volgende 2 wedstrijden verliest blijven ze op 70 punten staan.
Als Feyenoord de volgende 2 wedstrijden wint komen ze ook op 70 punten te staan.

PSV, 3e, heeft 63 punten dus die doen niet meer mee voor het kampioenschap. (63+6=69 punten)

Maar zoals het nu staat heeft Ajax een beter doelsaldo dan Feyenoord. Ajax staat 53 doelpunten in de plus en Feyenoord maar 29.

Als Feyenoord in de volgende 2 wedstrijden 24 doelpunten maakt komen ze qua doelsaldo gelijk met Ajax te staan.
Nu zal dit niet gebeuren maar in theorie is het dus mogelijk.
Als we dus even van het gelijke doelsaldo uit gaan wordt er gekeken naar het aantal gemaakte doelpunten.
Is er dan nog geen winnaar bekend wordt er een beslissingswedstrijd gespeeld.

Het onderlinge resultaat is een aantal jaar geleden al afgeschaft, dus dit telt niet meer mee.

Toegevoegd na 23 seconden:
Ajax is dus kampioen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
officius wel maar nog niet officieel het doelpunten saldo van ajax is zo hoog dat ze dat eigelijk niet meer kunnen inhalen