Tour de France: Départ fictif en départ réel.

Wat is het verschil tussen die 2, en waarom wordt er dus 2x gestart?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
6.1K

Het beste antwoord

Volgens mij is de départ fictif een cadeautje voor de organiserende stad, zodat de bezoekers de wielrenners nog even goed kunnen aanschouwen, totdat ze er echt aan gaan trekken.
In het verleden en nu vaak ook nog gaan de renners direct vanaf de start in de aanval en hebben de bezoekers en de village départ weinig lol van de wielrenners.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De eerste kilometers, de 'départ fictif', is een soort rijdende start zonder wedstrijdelement. De echte start de ' départ réel' wordt aangekondigd door de Tourleiding door met een witte vlag te zwaaien.
AWM