Waarom word een formule 1 race onderbroken door reclame,en een voetbalwedstrijd niet?

Een formule 1 race,uitgezonden op rtl7 word om de zoveel minuten onderbroken door reclame en als deze zender een voetbalwedstrijd uitzend is er geen reclame tijdens de 45 minuten.Waarom bij de ene wel,en de andere niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is erg lastig. Laatst wilde ik eens een middag lekker reclame kijken, komt er telkens autoracen tussendoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
++++++++ Geweldige reactie! Op dat gebied hou ik me ook aanbevolen voor voetbal.

Het beste antwoord

Een Formule 1 race is (jammer genoeg) een stuk voorspelbaarder dan een voetbalwedstrijd, over het algemeen gaan ze alleen naar de reclame wanneer er geen pitstops worden verwacht.

Een voetbalwedstrijd is een stuk minder voorspelbaar en er kan elk moment een doelpunt vallen. De mogelijkheid om tijdens een voetbalwedstrijd een reclameblok te hebben is er niet, tijdens een Formule 1 race is het een gecalculeerd risico. Vorig jaar is het een aantal keer voorgekomen dat je daardoor een mooie inhaalactie mist.

Mijn oplossing is door RTL 7 te laten voor wat het is en de Formule 1 race op BBC 1 te kijken (commentaar van o.a. Martin Brundle en analyse met Eddie Jordan en David Coulthard).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk ook meestal naar brt2 als er formule 1 word gereden,maar daar zitten me toch een paar saaie commentatoren...echte belge met zo'n slaapwekkende stemmen.Rtl+ heeft ook veel reclame,dus toch eens naar de bbc kijken dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BBC is zeker een goed alternatief en het commentaar is scherp, voor de race lopen ze altijd over de grid en doen ze kleine interviews met coureurs of teambazen, best wel grappig. Het commentaar met David Coulthard is best leuk, zeker omdat hij zelf zo lang actief is geweest en de meeste mensen op en rond het circus goed kent.

Andere antwoorden (3)

Een voetbalwedstrijd leent zich niet voor onderbrekingen. Dan zou het volk in opstand komen.
Bij F1 wordt dat wel gepikt, die autootjes scheuren wel door.
En een crash wordt toch 20 keer in slow motion afgedraaid, dat kan ook na de commercial break.
AWM
14 jaar geleden
Ha, die Bingrid;

Dat komt omdat in ons land de F1 wordt uitgezonden door RTL en dat is formeel een buitenlands bedrijf (gevestigd in Luxemburg) dat daarom niet is gehouden aan de mediawet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in america worden voetbalwedstrijden constant onderbroken,dat komt in holland ook wel

geduld!!!!!!!!!