Spelregels zaalvoetbal

Wie weet de (belangrijkste) spelregels voor zaalvoetbal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Het beste antwoord

- Bij de aftrap moet de bal naar voren. Bij de eerste trap.
- Het is geen fysieke sport. Dus geen schouderduwen. Niet vanuit de rug aanvallen. Lichamelijk contact is een vrije trap.
- Je mag niet achteruit lopen/hinken met de bal onder je voet. Dan moet je dus gewoon je hele lichaam omdraaien.
- Als je bal naar de keeper speelt. Hij speelt vervolgens weer terug naar jou. Dan mag jij niet weer terug naar de keeper !
- De keeper mag slechts 4 seconden op de helft van de tegenstander zijn, voor als hij mee gaat aanvallen.
- Een vrije trap moet binnen 4 seconden genomen worden.
- Gele kaart is 2 minuten langs de lijn zitten. Deze termijn kan onderbroken worden door een tegendoelpunt van de tegenpartij.
- Bal tegen het dak is vrije trap langs de lijn.
- Intrap moet ook binnen 4 seconden genomen worden.
- Keeperbal ook binnen 4 seconden
- Nog een specifieke situatie die je wilt weten ? Meer schiet me even niet te binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 in het veld 1 keeper. 5 man dus totaal.
Wisselen kan onbeperkt. Zaalvoetbal is heel vermoeiend dus wissel veel. Om de 3 minuten houden wij aan. De wedstrijden duren 2 x 25 minuten. 5 minuten pauze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buitenspel is er niet.
keeper mag de bal trouwens ook maar 4 seconden in bezit hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In bezit dus ook na een terugspeelbal.

Andere antwoorden (2)

De belangrijkste regel is dat het team dat het meeste doelpunten heeft gemaakt winnaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak in mijn eigen elftal altijd de meeste doelpunten.
Echter altijd eigendoelpunten :)
Het ligt er aan op welk niveau je speelt. Dat verzin ik niet zelf, dat zag ik zojuist op de site van de KNVB.
Als je onderstaande link volgt, kom je op een scherm met een invulvak. Typ daarin 'spelregels zaalvoetbal' en je krijgt een hele lijst links naar alle mogelijke spelregelvarianten en instructieschema's voor zaalvoetbal.
Succes!