Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft de Efteling zomaar het recht om attracties te sluiten voor geplande werkzaamheden, terwijl dit niet van tevoren is gemeld?

Ik was vandaag in de Efteling en twee van de wat nieuwere attracties waren gesloten, terwijl op de site stond vermeld dat ze ook met de Winter-Efteling geopend waren. Nu waren beide attracties gesloten. De ene door de weersomstandigheden, dat kan ik dan nog wel begrijpen, maar de ander door geplande werkzaamheden. Dit haalde voor mij een deel van het plezier weg, omdat ik nog nooit in deze attracties gezeten heb. Je betaalt echter wel gewoon het volle bedrag aan intree. Mag de Efteling dit zomaar doen en zoja, waar ligt de grens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
861

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat mogen ze doen. ONderhoudt = behoudt van veiligheid en eea moet nu eenmaal om de zoveel tijd gecontroleerd worden. Sterker nog: Ze zijn waarschijnlijk wettelijk verplicht de attractie elke X maanden stop te zetten.

Het is jammer dat ze het niet op de website aangeven, en dat zou je ze als suggestie kunnen doen. Maar mogen, ja natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geplande werkzaamheden bij één van de twee. Dat wisten ze daar dus vooruit. Wel zo attent om dat dan te vermelden op de Efteling-site. Maar ja, beter nu dan in hogseizoen-vakanties.

Nou is er in de Efteling meer dan genoeg te doen om je te vermaken en hoewel het dan pech is dat die twee attracties niet open zijn vraag ik me af of je hier iets mee kunt. Regen heb je niet in de hand, dus die ene attractie die dicht is, is blijkbaar logisch. Dan gaat het eigenlijk dus om één attractie. Ik wens je succes als je reclameert, maar of het iets oplevert?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding