hoe kan ik de snelheid in men armen ontwikkelen die men in wing chun terugvind en die ook bruce lee bezat ,alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Je zou tot je nek onder water kunnen gaan staan en dan dezelfde bewegingen maken, alleen zo vloeiend en langzaam mogelijk. Eventueel steeds sneller en krachtiger. Op deze manier ontwikkel je je spieren en pezen en leer je ook de techniek zo perfect mogelijk.

Het gaat erom dat je niet alleen de techniek goed beheerst, maar ook dat je lichaam het aankan. Als je dit vaak oefent, dan zul je ook de beweging steeds explosiever kunnen uitvoeren. Het trainen van spieren en pezen kost in ieder geval een paar maanden. Het langzaam oefenen van de juiste technieken is evenzo belangrijk. Dit is vrij saai, maar hoe vaker je dit oefent, hoe beter je lichaam dit kan. Volgens een oude chinees (wiens naam ik niet kan onthouden) dien je een techniek minimaal 10.000 x te herhalen, voordat je kunt zeggen dat je het goed kan.

De juiste technieken kan ik je zo niet geven, maar hoe je die snelheid kan ontwikkelen dus wel. Water heeft de juiste weerstand om dit te ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door Wing Chun of Kung Fu te leren,
(wing chun is een tak van kung fu)
en jezelf jarenlang te blijven verbeteren in deze mooie tak van de chinese vechtsport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel veel oefenen
en vaak gaat dat vn zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je de techniek goed beheerst kun je je focussen op de snelheid ervan. Inderdaad kun je onder water de oefeningen uitvoeren waardoor je meer weerstand hebt.

Ook kun je met kleine gewichtjes de oefening doen.
Wanneer je dan weer normaal gaat zul je sneller zijn maar let op. Omdat je zo snel gaat zul je goed op de correcte uitvoering moeten blijven letten.
Snel slaan is leuk maar niet als dat mis is.

Succes ermee