Wat is een leuke sport voor twee ondernemers in de winter? Heeft iemand leuke suggesties?

Ik en een collega zelfstandige hebben van de zomer eindelijk de afspraak gemaakt om trouw (of er moet iets belangrijkers zijn) elke vrijdagavond een paar uurtjes te gaan fietsen.
Niet zozeer om af te vallen maar meer om de conditie op peil te brengen en er eventjes tussenuit te zijn. We hebben er allebei veel plezier aan en voelen ons er goed bij.

Nu breekt de winter aan en straks wordt het (ons inziens) onverantwoord om nog te fietsen. Tenslotte willen we wel ons werk kunnen blijven doen voor de rest van de week.
Wie weet een leuke sport (geen sportschool aub want daar houden we allebei niet van) die je met z'n twee kunt doen zonder de verplichting van een sportvereniging. Het gaat ons om de conditie op peil te houden op een leuke (recreatieve) manier. Ook een lage blessure kans speelt bij ons mee omdat we ons niet kunnen veroorloven dat we voor de rest van de week op de bank moeten zitten met een sportblessure.
Heeft iemand leuke suggesties?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Slim bewegen met Nordic Walking. Je komt ze steeds vaker tegen: wandelaars met puntige stokken. Alleen al in Nederland zijn er 150.000 Nordic Walkers en hun aantal groeit. Wat maakt deze outdoorsport zo gewild en waarom is het zo effectief? Genieten van de natuur en lekker wandelen met een groep mensen. Het oogt alsof Nordic Walking niet uitput. Ook de beoefenaars zelf ervaren de wandeltechniek niet als zwaar. Toch is deze vorm van lichaamsbeweging een stuk effectiever dan gewoon wandelen. Met Nordic Walking richt je je op vetverbranding en verbrand je zo'n 400 kilocalorieën per uur; met sportief wandelen zijn dat er veel minder (280 kilocalorieën). Ook train je tijdens Nordic Walking behalve je benen vooral de arm- en rugspieren. Het energieverbruik ligt 20 procent hoger en de belasting van het hart- en longsysteem neemt toe. Ook is de polsslag tijdens het trainen 10 procent sneller, zodat er sprake is van echte inspanning. Jong of oud, dat maakt voor Nordic Walking niet uit. Iedereen kan deze sport beoefenen. De stokken, ook wel 'poles' genoemd, zorgen ervoor dat je je knieën veel minder belast dan bijvoorbeeld bij hardlopen. Spieren in de benen, arm en rug worden getraind zonder dat de belasting op gewrichten van rug en benen toeneemt. Dit maakt de sport zo geliefd onder ex-hardlopers, die vanwege blessures niet meer kunnen rennen. Als je probleemgebied bij de wervelkolom of bij de gewrichten van heup, knie of enkels ligt, zijn er dus zeker mogelijkheden om de nodige beweging te krijgen. Nordic Walking helpt ook bij het in conditie blijven en bij het tegengaan of verminderen van chronische aandoeningen (bijvoorbeeld hart- en vaatziekten, artrose, osteoporose). Zelfs voor mensen met gezondheidsklachten als RSI kan deze outdoorsport uitkomst bieden. Drie technieken Ook al is deze wandelsport geschikt voor iedereen, je kunt wel kiezen uit de techniek die bij je past. Voor de sportievelingen is er de hardlooptechniek. Voor mensen die hun conditie willen opvijzelen is er de fitnesstechniek. Als je lichamelijk beperkt bent, kun je de basistechniek gebruiken. Deze technieken kun je leren op een training of cursus. Er zijn inmiddels veel gediplomeerde Nordic Walking instructeurs. Ook worden er Nordic Walking demonstraties gegeven. Ten slotte is er nog de optie thuis de techniek in zeven stappen onder de knie te krijgen, met behulp van een dvd.

Bronnen:
http://www.gezondheidsnet.nl/lopen-voor-je...

Je zou kunnen gaan schaatsen als je een schaatsbaan in de buurt hebt. Een hele leuke sport is squash of racquetball. Je moet dan eigenlijk wel even iemand meenemen die de sport kent en je de regels uit kan leggen (of even googlen natuurlijk). Tennis of badminton? En anders is harlopen wellicht iets voor jullie ... of stevig wandelen?

Ga lekker wandelen! Vertrek van huis uit of ga eerst een stukje met de auto en ga lekker door de heuvels wandelen (of.., heu,..de polder, tsja) of het bos. Je kunt ook eerst met bus of trein ergens naartoe reizen en dan terug naar huis wandelen. Onderweg in een cafe een tas koffie drinken en bijbabbelen. Leuk!

Conditie trainen, leuk, recreatief, lage blessurekans: ik kom uit op één ideale sport. Zwemmen! Op een goede tweede plaats zet ik wandelen.

ik zou zeggen....zwemmen

Je zou kunnen denken aan het regelmatig bezoeken van een klimmuur. Dat is een behoorlijke fysieke inspanning. Ook schermen lijkt me, zeker met zijn 2'en, een leuk en intensief tijdverdrijf.

Ligt eraan waar jullie wonen, woon je dichtbij Den Haag koop een paar Viking noren en neem op de Uithof een paar lessen, dan een vrijdagavond abonnement en gaan met die banaan, je kunt er vele meters maken en gezellig!!

Schaatsen! Het gaat deze winter weer vriezen, zodat je weer op natuurijs kan schaatsen, hartsikke leuk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100