Waarmee verbrand je meer: 10 kilometer lopen of 10 kilometer rennen?

Weet jij het antwoord?

/2500

hangt er sterk vanaf hoe hard je loopt en hoe hard je rent (omdat je als je sneller bent je ook eerder klaar bent) Het schijnt dat je het meeste (vet) verbrandt door op een rustig tempo te joggen. Zodat je het lang kan volhouden. Je moet nog een gesprek kunnen voeren, zo hard ongeveer.

Bronnen:
runinfo.nl

Omdat 10 km wandelen langer duurt en je tijdens de wandeling energie gebruikt om je lichaamstemperatuur op 37 graden te houden verbrand je met wandelen het meest.

Verschilt per persoon, hangt grotendeels af van je conditie. Als fuistregel kan je gebruiken dat je rond een hartslag van ~130 het meeste verbrand, dit zal bij de meeste op joggen neerkomen.

10km rennen met een hartslagpercentage tussen 60% en 70% van je max, verlies zeker meer dan 10km lopen. Met lopen haal je deze percentage echt niet, maar dat ligt aan de conditie van het persoon.

Bronnen:
Dat weet ik uit ervaring

Met 10 kilometer rennen(joggen) verbrand je ong. : 7 kcal per minuut, met lopen 4 kcal per minuut, dus ik raad je aan om te rennen, maar hou wel af en toe een pauze.

Bronnen:
Biologie boek van mijn zusje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100