Van Marwijk zegt dat de zwakte van Nederland is dat ze soms wat slordig spelen en Spanje scoort weinig. Wat is erger?

Beide punten zijn zwakheden van een ploeg. Nederland scoort goed, maar niet alles is perfect.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1K

Antwoorden (8)

Het weinige scoren is het ergste. Het gaat bij voetbal volgens mij om zoveel mogelijk (meer dan de tegenstander) te scoren.

En of dat nou netjes gebeurt, of slordig... een punt is een punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mooie is dat slordigheid tot op heden steeds rechtgezet wordt met een (mooi) doelpunt! Dat is dus weer een sterke kant van Nederland en laat Spanje maar moeizaam tot scoren komen. Dat lijkt me voor de Spanjaarden frustrerender. Bovendien hebben we nu weer een goede poortwachter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar helemaal aan hoe het loopt. Eén doelpunt kan genoeg zijn om een wedstrijd te winnen, dat zag je tegen duitsland. En één fout kan fataal zijn, waardoor er een winnend doelpunt valt.
Maar als slordig spel wordt gecompenseerd door meer doelpunten dan de tegenpartij, dan winnen wij.
En het gaat tenslotte om de winst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt mij niet uit hoe er gescoord wordt, als het maar gebeurd. Dus het lijkt mij een grotere handicap om moeite te hebben met scoren dan het feit dat het niet gelikt voetbal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Vlaming ga ik supporteren voor Nederland.
Toch denk ik dat Spanje op alle punten sterker is en meer kans maakt. Als een Spanjaard een pass geeft komt die altijd aan en is onmiddellijk bespeelbaar , het is een hecht team ,maakt heel weinig fouten ,alleen in de afwerking is men té aftastend en het spel is veel te traag.
Nederland moet het vooral hebben van zijn grote talenten ,als Sneyder ,Robben en zo
Ik ben een grote fan van Elia ,waarom zetten ze die niet onmiddellijk in de basis?
Erger= slordig spelen:vooral tegen Spanje
Weinig scoren 1-0 of 5-0 .....winnen is winnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 vind ik leuk,kzou ook voor belgie zyn in zo'n geval!
Bert van Marwijk heeft gelijk.
Nederland speelt soms slordig, dat is tevens de oorzaak
dat wij tijdens dit W.K nog steeds niet gezien hebben
waartoe zij in staat zijn, ( het voetbal uit de voorrondes )
maar dat kan zomaar veranderen, en als dat toevallig
zondag is,dan kan nederland geschiedenis schrijven.
Spanje scoort heel weinig, elke keer winst met 1 nul, of
1 doelpunt verschil, en dat is de zwakte van de spanjaarden,nederland scoort makkelijker en uit het niets,
hier moeten zij vertrouwen uit winnen.
Het te weinig scoren is tegen nederland een grotere
handicap, als het ( soms ) slordig spelen.
Ik persoonlijk heb er alle vertrouwen in, en dat deze
ploeg heel goed op resultaat kan spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok,oranje speelt niet perfect,spanje scoort weinig maar zit speltechnisch beter in elkaar. Als bij oranje alles perfect gaat maar ze scoren niet dat is pas erg!! Verliezen van spanje het ergste wat er is vind ik!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk gaat het om de doelpunten. Dus als je slordig speelt en veel scoort dan lijkt me dat niet heel erg... haha.